13 tipp, hogy Apple Watch akkud tovább bírja

Az Apple Watch akkumulátorai az évek során ugyan egyre jobbak lettek, de az okosórát továbbra is minden éjjel tölteni kell. Nézzük meg, hogy mi a legjobb módja az üzemidő növelésének.

Az Apple Watch akkumulátorai az évek során ugyan egyre jobbak lettek, de az okosórát továbbra is minden éjjel tölteni kell, függetlenül attól, hogy az egy vadiúj 4-es, vagy Series 1, 2 vagy 3-as modell. És bár a szoftverfrissítések tovább javítják az Apple Watch akkumulátor hatékonyságát, elősegítve, hogy hosszabb ideig használhassuk, mielőtt a töltőre kerülne, rengeteg dolog van, ami befolyásolja, hogy mennyi idő alatt merül le az óra. Amíg az Apple Watch 5 megérkezik – amelynél már több napos üzemidőt ígérnek a fejlesztők – nézzük meg, hogy mi a legjobb módja az üzemidő növelésének.

Apple Watch Series 4

Meddig bírja egy Apple Watch akkumulátor?

Amit tudnod kell az akkumulátor időről, hogy egy igen relatív dolog. Letolhatsz egy olyan edzést, hogy pillanatok alatt lemerül, de viselheted egész nap az órát anélkül, hogy igazából ránéznél, ami elősegíti, hogy hosszabb ideig kibírja. Sok dolog van, ami befolyásolja az üzemidőt, csak rajtad múlik, hogy melyik tanácsot fogadod meg cikkünkből.
Az Apple egy általános ajánlást ad – mind a 3-as és 4-es sorozatnál – arra, hogy hogyan tudod a gyárilag tervezett 18 óra akkumulátor időt elérni az éjszakai töltést követően. Ez a becslés 90 időellenőrzést, 90 értesítést, 45 perc alkalmazáshasználatot és 60 perc edzést fed le (Bluetooth-os zenehallgatás mellett). Más megközelítésben kijöhet 2 óra Bluetooth telefonálás, 1 óra LTE hívás, vagy 7 óra zenehallgatás LTE-n keresztül.
Akárhogy is teszteltük az Apple Watch különféle generációit, az akkor is egy olyan okosóra maradt, amit minden éjszaka tölteni kell. Ezért is fontos szempont, hogy mennyi idő alatt lehet feltölteni.

Mennyi ideig tart az Apple Watch feltöltése?

Mind a 3-as, mind a 4-es sorozatnál az Apple úgy becsüli, hogy 90 percig tart a 80%-os akkumulátor töltöttség elérése, és 100%-ot két óra múlva ér el a gyári mágneses töltőkábellel. Ez természetesen eltérő lehet, ha után gyártott töltőt használunk.

Hogyan ellenőrizheted az Apple Watch akkumulátor töltöttségét?

Ha kezdő Apple Watch tulaj vagy, akkor megbocsátható bűn, hogy az akkumulátor százalékos arányát nem találod a menüben. Íme az összes módja annak, hogy megnézd mennyi szufla maradt benne:

  • Az IPhone-odon egy akkumulátoros widgetet telepíthetsz, hogy megjelenítse a csatlakoztatott Apple Watch akkumulátor töltöttségének százalékos arányát.
  • A vezérlőközpont eléréséhez húzd felfelé az órafelületet, és nézd meg az akkumulátor töltöttséget százalékban.
  • Néhány képernyő felületen hozzáadhatsz százalékos kijelzést.
  • Amikor az Apple Watch éjszakai üzemmódban tölt, egyszerűen nyomd meg a zöld töltési ikont, hogy ellenőrizd az akkumulátort.

Apple watch Theatre mode

Tippek az Apple Watch üzemidő növeléséhez

1. Tiltsd le a képernyő felébresztését

Az Apple Watch giroszkópját és gyorsulásmérőjét használja, hogy azonnal bekapcsolja a kijelzőt, ha felemeled a csuklódat. Sajnos ez azt jelenti, hogy a csukló felemelésével a kijelző mindig aktiválódik, akár egy filmet nézel, vagy csak nyújtózkodsz. Minden alkalommal, amikor ez megtörténik, az akkumulátor töltöttsége csökken.
Ha nem szeretnéd felébreszteni az Apple Watchot a csuklód felemelésével, nyisd meg az Apple Watch alkalmazást az iPhone-on, koppintson a Saját óra elemre, majd válaszd az Általános > Képernyő felébresztése beállítást, és kapcsold ki a Képernyő felébresztése a csukló felemelésekor lehetőséget.
Ezután meg kell érinteni a képernyőt vagy egy gombot minden alkalommal, amikor fel szeretnéd ébreszteni a kijelzőt.

2. Kapcsold ki a színeket

A fő oka, hogy az Apple Watch kezelőfelülete fekete háttérrel rendelkezik, hogy az energiatakarékosabb az AMOLED kijelzőjével. Néhány kezelőfelület azonban, mint a Mickey Mouse vagy az Activity Face, sok élénk színt használ, így több energiát is.
Mivel a watchOS lehetővé teszi, hogy kiválaszd a kezelőfelületet, könnyen be tudsz állítani egy egyszerű fekete-szürke órafelületet. Van pár minimalista felület, például a Numerals és az X-Large, amelyek erre tökéletesek. Alternatív megoldásként bekapcsolhatod a szürkeárnyalatos módot az Általános > Kisegítő lehetőségek menüpontban.

3. Csökkentsd a mozgást

Rengeteg fantasztikus grafikus trükk van a watchOS-ben, amelyek úgy vannak kialakítva, hogy a lehető legsimábbak legyenek az átmenetek, de egy kicsit több energiát igényelnek processzortól, ami bizony így egy kicsit többet fogyaszt. Ha az alkalmazás kezdőképernyőjén nem szükséges a csinos animáció vagy az értesítéseknél az átlátszó effektek, akkor mindkettőt kikapcsolhatod a Kisegítő lehetőségek menüpontban.

4. Feloldás az iPhone-nal

Az Apple Watch beállításakor megkérdezi, hogy szeretné-e bekapcsolni a feloldást iPhone-nal. Pontosan úgy működik, mint ahogy hangzik; amikor feloldod az iPhone-t, az Apple Watch-t is feloldja. Így nem kell beírnod a jelszót az apró Watch képernyőn, ami egyrészt kényelmes, de időt is takaríthat meg, ha nem kell a jelszót megadni. Az idő értékes másodpercei nyerhetők így meg, ezzel hosszabb üzemidőt is kapva.

Apple watch EKG

5. Kapcsold ki a pulzusmérőt

Ha nem akarod, hogy az Apple Watch néhány percenként a pulzusodat mérje, letilthatod a pulzusmérőt. A pulzusmérő folyamatosan ellenőrzi a pulzust, javítva ezzel a kalóriabecslés pontosságát, azonban jelentős mennyiségű akkumulátor töltöttséget vesz igénybe.

Kikapcsolhatod az iPhone-on található Watch alkalmazásban, az Adatvédelem menüpontban. Ha már ott vagy, kikapcsolhatod az Edzettségi állapot nyomon követését is, ha az óra fitnesz elemei nem fontosak számodra.

6. Az iPhone szinkronizálás testreszabása

Az alapvető iPhone alkalmazások, például a Levelezés, az Üzenetek és a Naptár tükrözése rendkívül hasznos, de felesleges is lehet. Tényleg szükséged van a Watchra és az iPhone-ra is, ha valaki felhív? Gondold át, hogy mit használsz ezekből, és rengeteg akkumulátor időt spórolhatsz.
Testre szabhatod, hogy a Watch hogyan nézheti meg azokat az alapvető iPhone alkalmazásokat. Kikapcsolhatod a telefon riasztásait, letilthatod az Üzenetek figyelmeztetéseit és kiválaszthatod, hogy a postafiókok közül melyik küldhet neked figyelmeztetéseket.

7. Edzés energiatakarékos móddal

Ha az akkumulátoridőt szeretnéd meghosszabbítani edzés közben, az Apple módot kínál erre. Ha bekapcsolod a Workout Power Saving módot az Watch alkalmazás Általános részében, a telefon kikapcsolja a pulzusmérőt a gyalogláshoz és a futáshoz. A kalóriabevitel számításai kevésbé pontosak lehetnek, de az edzés során az akkumulátor plusz élettartamot kap.

9. Kapcsold ki a Sirit

Minden alkalommal, amikor a kijelző be van kapcsolva, az Apple Watch keresi a két varázslatos szót: “Hé Siri”, hogy az Apple személyes asszisztense beállíthassa a következő találkozót, vagy lejátssza kedvenc dalodat. Ez egy jó módja annak, hogy a kezünket szabaddá tegyük, de jó módja annak is, hogy az akkumulátort lemerítsük. Kikapcsolhatod az Apple Watch Általános beállítások részének Siri menüjében.

Ne zavarj

10. Csökkentsd a háttérfrissítéseket

Az Apple Watch összes programja folyamatosan frissít a háttérben, új információkat töltenek le, hogy amikor megnyitod az alkalmazást, akkor a legfrissebb hírek vagy sport pontszámok minimális várakozással ott legyenek. Ennek a kényelemnek az ára az akkumulátor élettartama.
A Watch alkalmazás Általános részében van egy Háttéralkalmazás frissítése menü. Itt lehet kikapcsolni az összes háttérfrissítést vagy beállítani az egyes alkalmazások bekapcsolását vagy kikapcsolását.

11. Kapcsold ki a hangot

Az Apple Watch bármikor csenghet, ha értesítést kap, ami akkor hasznos, de nem az akkumulátor élettartamára. A hangot nagyon gyorsan kikapcsolhatod: felcsúsztat, majd megérintve a csengő ikont beállíthatod a hangokat.

12. Használd a Színház módot

A színházi mód nagyszerű a találkozók és a sötét helyek – mint például egy mozi – esetén, ahol értesítéseket vársz, de nem szeretnéd, hogy a képernyő véletlenül bekapcsoljon, és mindenkit megzavarjon. Mivel így nem kapcsolja be a képernyőt, nem használ annyi akkumulátort sem.

13. Kapcsold be a Takarékos módot

Ha mindent megtettél, és még mindig fennáll a veszélye annak, hogy lemerül az órád, még mindig bekapcsolhatod az energiatakarékos módot. Nyomd meg a bekapcsoló gombot, majd válaszd a Takarékos módot. Ez az idő kivételével leállítja az összes funkciót. Ha az akkumulátor töltöttségi szintje 10% alá megy, az Apple Watch magától is figyelmeztet, és megkérdezi, hogy szeretnéd-e használni a Takarékos módot.

Viljar Limited Edition
Apple Watch szíj

Különleges valódi bőr óraszíj Series 5 4 3 2 1 modellekhez. A feltűnő, mégsem harsány színekkel könnyen a társaság középpontjába kerülhetsz. Szerezd meg, amíg a készlet tart!

Tetszett ez a cikk? Oszd meg másokkal is!

Share on facebook
Megosztás Facebook-on
Share on twitter
Megosztás Twitter-en
Share on linkedin
Megosztás Linkdin-en
Share on pinterest
Megosztás Pinterest-en

Hozzászólások

Close Menu
×

Cart

VIP

CSATLAKOZZ A KLUBHOZ!

10%

KEDVEZMÉNY MINDEN TERMÉKRE

( Ha bezárod ezt az ablakot, akkor nem jelenik meg többet! )